[Ns.se] Testar CDS & CDNSKEY i .se

Torbjörn Eklöv torbjorn.eklov at interlan.se
Mon Nov 29 18:45:44 UTC 2021

Hej, jag fick blodad tand nu när jag såg det här. Vi har ett fåtal domäner kvar som ligger i en mega-apgammal Opendnssec men vi når inte de som äger domänerna.

Nu har jag försökt förstå hur
"IN CDS 0 0 0 0"
"IN CDNSKEY 0 3 0 0"
ska konverteras till RFC3597 format men misslyckas totalt med allt.

named-rrchecker säger "dns_rdataclass_fromtext: unknown class/type" från alla versioner av BIND även om den säger att den stödjer CDS/CDNSKEY.
Det finns en del golang saker som ska göra det men får inget att fungera.
Om någon vill hjälpa så gärna det! ( Har nya IPv6-tshirts som muta! 🙂 ) ( Och det kommer ännu nyare snart! 🙂 )

/Torbjörn Eklöv
Interlan Gefle AB
mobil: 070 - 683 51 75
http://test-ipv6.se